de dagar jag tänker tillbaka får aldrig komma åter

förbannat också
man ger sig själv löften
som man åtminstone kan försöka hålla

mina tankar går till dagar då vi hade något vackert
bara du och jag
en vacker symbios

(andas
det är ok
att blicka bakåt bara man kan se vad som väntar en framöver)

jag vet hur livets chargong är
att livet nu är så mycket bättre även om mycket med dig var bra
mellan nytvättade vita lakan
och blygsamma blickar
och jag vet att något inte stämde
och att jag förtjänade bättre
men..

jag förstår fortfarande inte hur du kunde?
lämna mig för någon annan
vi som lovade varandra allt
jag hatar dig för det för alltid
men kommer alltid älska dig för den du var
och den jag vet att du kan vara

(men jag har svårt att erkänna att du är borta, den du var och den du kan vara
föralltid och aldrig mer)

nej, jag förbjuder mig själv att tänka
på de dagar jag tänker tillbaka
för de får aldrig komma åter

aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: