Fyll din luft i mina lungor

det är så många gånger som sällan som nu
jag undrar varför vårt initiativ var att mötas halvvägs mot himlen
och leka bland silvermoln och guldstrålar


utan att vara med dig men ändå ha dig nära
andas jag den luft som du också andas
och jag skulle inte vilja fylla mina lungor med något annat än din luft

vi såg samma sak
vi bor under samma himmel
för någonstans mellan Orions bälte och Karlavagnen föll en stjärna i natt


fyll min dag med guldstrålar och silvermoln
min natt med att kasta ner stjärnorna åt mig
fyll din luft i mina lungor
så jag kan leva med utan dig ändå nära

Kommentarer
Postat av: RogerL.A

Att mötas halvvägs och dela små bubblor av luft som ger liv... inte minst till lungorna så mycket som att blåsa liv i LÖVE :))

2010-08-02 @ 21:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: