Jag älskar att du hatar mig

Sen när var det ok att vilja se fin ut? Kanske inte för någon annan men för sig själv(!).
Jag har fått höra många gånger att mitt ego är för stort - innan de verkligen lärt känna mig.
Sen när var det ok att vara ett ego?

Man blir uppmuntrad att tycka om sig själv och när man faktiskt skiljer sig från mängden och har tagit åt sig av det - älska sig själv även om det alltid finns saker som kunde ha varit lite bättre men som jag ändå väljer att leva med och acceptera - så är det en fin balansgång mellan ego-tripp och ego-boost så att man inte trillar över på fel sida. I got that. Och det man måste förstå att alla inte kan älska en. I got that. Och det andra måste inse är att allt inte är svartvitt. Got that?


Så vad väljer jag? Egoist?

- Javisst.

De ärligaste orden jag kan erkänna är att hata mig hellre för den jag är än att älska den du vill att jag ska vara.

Jag älskar att du hatar mig. Det gör inget, det inspirerar mig.

Starkare nu, starkare än du.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: