Spring en mil baby

Om du någonsin kunde hinna i tid innan tåget gick för att
opåtvingat få säga mig dina sista ord innan du kysste mig
hejdå för den här gången, skulle du inte då kunna springa en
mil för mig baby?
Om du visste att jag skulle upp och jobba men inte behövde gå
förrän kvart över sju, skulle du inte kunna ligga och betrakta
mig tills jag vaknar och sedan busa med dina ögon i mina
trötta?
Om du kände till alla mina mina svagheter skulle du då stärka
dem med dina armar, händer, ben och din ryggrad?
Skulle du kunna blanda en kaffedrink och doppa
chokladdekorerade jordgubbar i min mun och fylla mig med
koffein, endorfin och massor av adrenalin?
Vågar du leta på förbjudna platser för att finna ett ställe där vi
skulle kunna prata ostört och bara beundra månen ikväll.
Då kan jag lova dig vem jag är.
Om du någonsin kunde hinna i tid innan tåget gick för att
opåtvingat få säga mig dina sista ord innan du kysste mig
hejdå för den här gången, skulle du inte då kunna springa en
mil för mig baby?


Om du visste att jag skulle upp och jobba men inte behövde gå
förrän kvart över sju, skulle du inte kunna ligga och betrakta
mig tills jag vaknar och sedan busa med dina ögon i mina
trötta?


Om du kände till alla mina mina svagheter skulle du då stärka
dem med dina armar, händer, ben och din ryggrad?
Skulle du kunna blanda en kaffedrink och doppa
chokladdekorerade jordgubbar i min mun och fylla mig med
koffein, endorfin och massor av adrenalin?


Vågar du leta på förbjudna platser för att finna ett ställe där vi
skulle kunna prata ostört och bara beundra månen ikväll.


Då kan jag lova dig vem jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: