Välkommen till ditt nya liv

Hur ser ditt liv ut? En Medelsvensson med ett halvbra
jobb, två och ett halvt barn, ett hus, en hund och en Volvo.
För att översätta - ett liv på rutin, två arier och en pygmé,
ett opersonligt glasartat hem, en tröst och en svenskmärkt
produkt.
Det slog mig bara hur skenet kan bedra och sanningen
ljuga. Men låt oss inte misströsta, förutom att vi lever i en
plastiskopererad värld med spegelfasader så mår vi alla bra
längst inne, eller? Lycka är ju pengar, kärlek är sex och sprit
är självförtroende.
Tankarna går till oadopterade barn som ingen vill äga eller
älska. Till dem som dör utan att vilja i svält, översvämning
eller av våld. Blir därför så tacksam över att det bara var
nageln som gick av lite på kanten och blev ojämn och att
blåmärken på benen försvinner. Att jag kan somna i en säng
även om den känns tom. Över taket och maten som finns för
mig och alla jag känner. Ja, jag tänker fortsätta vara
tacksam över vad jag har.
Tänker fortsätta att utbrista saker som gör folk glada.
Hur ser ditt liv ut? En Medelsvensson med ett halvbra
jobb, två och ett halvt barn, ett hus, en hund och en Volvo.
För att översätta - ett liv på rutin, två arier och en pygmé,
ett opersonligt glasartat hem, en tröst och en svenskmärkt
produkt.


Det slog mig bara hur skenet kan bedra och sanningen
ljuga. Men låt oss inte misströsta, förutom att vi lever i en
plastiskopererad värld med spegelfasader så mår vi alla bra
längst inne, eller? Lycka är ju pengar, kärlek är sex och sprit
är självförtroende.


Tankarna går till oadopterade barn som ingen vill äga eller
älska. Till dem som dör utan att vilja i svält, översvämning
eller av våld. Blir därför så tacksam över att det bara var
nageln som gick av lite på kanten och blev ojämn och att
blåmärken på benen försvinner. Att jag kan somna i en säng
även om den känns tom. Över taket och maten som finns för
mig och alla jag känner. Ja, jag tänker fortsätta vara
tacksam över vad jag har.


Tänker fortsätta att utbrista saker som gör folk glada.
Varför snåla med komplimanger? Det är som att snåla på sitt hjärta
och för att inte tala om hur glad den personen blir att höra
över den tanken som just slog dig. Säg det ditt hjärta menar.


Sommarens jordgubbarna är i min mun dock smakade de bättre förr.
Leendet finns där och hjärtat ställer alltid upp, men de är
båda förjävligt slitna men musiken inom mig lever och därför
lever jag.


Livet utanför hemmet är för många svårt, jag vet. Försök
ändå att le med hjärtat och skratta med dina tryggheter. Fyll
magen med glädje. Nynna dig då genom vardagen och
hoppas på att någon ny datoriserad teknik som ersatt
människans självkänslan i hemmet dagligen ska säga detta
meddelande innan du kliver utanför ytterdörren:


”Hej du duger och välkommen till ditt nya liv.”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: